Kamis, 20 Oktober 2011

Artikel


Disiplin diri

Disiplin diri adalah sebuah cara untuk membuat impian anda menjadi kenyataan. Disiplin diri juga adalah cara untuk mengubah kelemahan anda menjadi kekuatan. Tanpa disiplin, sekalipun anda tahu apa yang anda inginkan – anda tidak bisa mencapainya. Tanpa disiplin, sekalipun anda tahu apa yang  TIDAK anda  inginkan, anda tidak mampu menghindarinya.

Disiplin diri adalah penting dalam mengisi hidup. Memang diperlukan usaha, kemauan, dan juga pengorbanan – tapi ingat semua itu bukan hukuman. Melainkan
 jembatan bagi anda untuk mencapai kemungkinan tertinggi dan terbaik.
Bagaimana membuat diri kita disiplin? Anda sudah memiliki segala yang diperlukan. Tidak lebih dari mengendalikan tindakan anda sendiri, dan anda sudah belajar ini sejak kecil. Untuk mendisiplinkan diri, kita harus MEMUTUSKAN untuk melakukan hal itu. Disiplin diri bisa anda miliki dan gunakan saat anda siap untuk menghidupkan impian anda.
Sumber :

 Analysis :
Self-discipline is a way of making dreams come true and transform weakness into power. Without discipline we can not achieve the dream even though we know  what we want.Self-discipline is very important in filling the living. Effort, willingness, and sacrifice is a bridge to reach the highest and best possible. We have learned self-discipline from childhood. By controlling the actions of ourselves we've made ourselves the discipline. Self-discipline can we use when we are ready to turn on and reach dreams.

Conclusion :
We have to get used to living discipline. one discipline that we must get used to is the self-discipline. self-discipline can makeour dreams come true. Self-discipline in our lives can turnweaknesses into strengths. without discipline we can not achievea wish. Without the discipline of our lives may not be regular. Self-discipline in our lives is very important. to achieve the best possible effort is required. We have learned discipline since we were kids. in control of ourselves that is one of self-discipline in life. We can decide to do good or bad thing in our lives. Self-discipline can we use when we achieve our dreams.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar